Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

joi, 7 iunie 2012

Prajitura Boema

Weekendul trecut am facut o prajitura tare delicioasa. 
Imi statea de ceva timp in cap sa o fac si intr-un final am facut-o si nu regret deloc.
Pe cat e de aratoasa pe atat e de gustoasa.
Multumesc 'bucatarasului' Gaby pentru aceasta reteta. Cu mici modificari am facut o prajitura minunata. 
Ingrediente necesare:
Pentru blat:
- 4 oua
- 8 linguri zahar
- 8 linguri faina
- 2 linguri cacao
- un varf de sare
- 3 linguri apa
Pentru sirop:
- 2-3 linguri zahar
- 200 ml apa
Pentru crema:
- 1 ou
- 5 linguri zahar
- 70 gr unt
- 3 lingurite ness
- 2 lingurite cappuccino
- 300 ml frisca
Pentru ornat:
- 200 ml frisca
- 100 gr ciocolata cu cafea
Pregatim mai intai blatul in felul urmator: batem albusurile spuma cu un varf de sare, adaugam apoi zaharul mixand in continuare. Adaugam galbenusurile si apa apoi incorporam faina amestecata cu cacao, folosind o spatula.
Turnam intr-o tava tapeta cu hartie de copt sau folie de Al. si dam la cuptorul preincalzit la 175 grade timp de 25-30 min. (tava: 22/30 cm)
In timp ce avem blatul la cuptor pregatim prima parte a cremei: amestecam oul, zaharul, prafurile de cafea si untul si punem pe foc mic amestecand pana se topeste zaharul si fierbe. Luam de pe foc si lasam sa se raceasca.
Scoatem blatul si lasam la racit.
Pregatim siropul: caramelizam zaharul peste care turnam apoi apa rece si lasam sa fiarba pana se topeste zaharul.
Terminam si crema: batem spuma cele 300 ml frisca in care adaugam apoi crema fluida de mai sus. Mixam inca 3-4 minute.
 Insiropam blatul si punem crema.
 Nivelam frumos.
 Batem cele 200 ml frisca ramasa si intindem frumos peste crema.
 Radem deasupra ciocolata si dam la frigider minim 2 ore.
Iata cum arata sectiunea:
Si o felie generoasa:
Cred ca v-am convins ca e o prajitura delicioasa si destul de usor de facut. Oricum gustul merita efortul. :)

33 de comentarii :

  1. Te rog sa-mi tai o fasie ,sunt prima si nu ma multumesc cu o felie !:)
    Arata grozav .
    Delicioasa si cremoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. arata foarte bine prajiturica ta!!si cu siguranta e delicioasa!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Adina draga mea cu drag te servesc, ma bucur ca iti place.


    Fantezie - ma bucur ca iti place si te asigur ca e super gustoasa. pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi ploua in gura :) Vreau si eu o feliuta, sau doua :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata Timea! Vreau si eu, dar sigur nu mai ai. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  6. Fiacskám már le is adta a rendelést erre a sütire:-) Nagyon jó kis recept!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ehhh... de cand o am si eu pe lista... Dar ptr ca mi-ai facut si tu pofta, trebuie sa ma pun pe treaba neaparat! Ti-a iesit foarte faina, iar gustul cred ca-i delicios!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. E asa de buna, stiu ca aveam si eu reteta, dar am uitat complect de ea. Ma bucur ca mi-ai amintit. Imi place crema de ness. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Alina - serveste cu incredere, ca doar aici in poze mai am :). pup

    Irina - doar aici in poze mai am :)). A fost super buna. pup

    Gerdi - nagyon is finom, tehat a fiad bisztosan nagyon fogja szeretni.

    Simona - chiar merita sa incerci reteta aceasta. E o prajitura fina si delicioasa, exact pe gustul meu :), pup

    Sara&Miki - si eu o aveam de ceva timp in plan sa o fac, si tare ma bucur ca am facut-o, e delicioasa. pup

    Rocsy - ma bucur ca iti place. pup dragutzo

    Ramona - multumesc, ma bucur ca iti place.

    RăspundețiȘtergere
  10. Misiune indeplinita! Foarte credibil ca este o prajitura delicioasa :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Oltean - ma bucur ca te-am convins :).

    RăspundețiȘtergere
  12. Cu siguranta este delicioasa,arata asa de bine.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Dia - multumesc, chiar este buna. pup

    RăspundețiȘtergere
  14. Alinutzika - ma bucur ca iti place. pup

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce frumos arata si cu siguranta este delicioasa!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  16. Sunt innebunita dupa parajiturile cu ness sau cafea!Delicioasa trebuie sa fi fost!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mmm, minunat arata si e...mmm, super delicioasa!!!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  18. ce-mi face cu ochiul prajitura ta1

    RăspundețiȘtergere
  19. Flory - multumesc frumos. te pup

    Teo - si mie imi plac tare mult prajiturile cu aroma de cafea, de aceea si laud atata prajitura aceasta. pup

    Licuta - ma bucur ca iti place. pup

    Adnia - merita clar s-o incerci :). pup

    RăspundețiȘtergere
  20. Timea, pe mine m-ai convins, de mult era pe lista mea de asteptare. II vine randul in curand. Ti-a iesit foarte bine! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  21. Minunata!Delicioasa si foarte cremoasa.....I love it:X!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  22. Poliana - ma bucur ca te-am convins si pe tine :). Multumesc. Pupici

    Maria - ma bucur ca iti place. pup

    RăspundețiȘtergere
  23. Super ultra delicioasa! Si foarte apetisanta!

    RăspundețiȘtergere
  24. Am facut si eu boema in Mai multe variate.Tare buna!Un weekend fain!

    RăspundețiȘtergere
  25. Danutza - multumesc tare mult! pupici draga mea


    Paradis - si eu am de gand sa mai incerc si alte variante. Multumesc la fel si tie un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  26. Arata super dar am si eu doua intrebari:
    1.Ce frisca ai folosit?
    2.Blatul e fara praf de copt?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1.Am folosit frisca Meggle. 2. Da, blatul e fara praf de copt.

      Ștergere
  27. Arata super dar am si eu doua intrebari:
    1.Ce frisca ai folosit?
    2.Blatul creste fara praf de copt?

    RăspundețiȘtergere
  28. Este minunata aceasta prajitura,am facut-o si eu de mai multe ori este preferata familie mele!felicitari pentru retele minunate!

    RăspundețiȘtergere
  29. prajitura mea de suflet, o fac frecvent de sarbatori, eu nu fac blatul asa inalt in schimb echilibrez inaltimea prajiturii cu crema si frisca....delicioasa <3

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...