Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

marți, 6 ianuarie 2015

Negresa cu ciocolata, cafea si alune

Cred ca e prima data, de cand am blogul, ca nu postez o reteta de tort de ziua mea. Dar nu cred ca va suparati prea tare  :), mai ales ca va promit ca o sa urmeze si un tort zilele urmatoare, iar pana atunci si voi si eu trebuie sa ne multumim cu o reteta de negresa gustoasa, cu ciocolata, cafea si alune. O combinatie reusita pentru un desert destul de rapid si bun. 
Facuta la ceas de seara nici pozele nu sunt prea reusite si nici nu arata festiv, dar hai sa nu mai fiu asa carcotasa si sa ma multumesc ca am reusit sa imi fac ceva bun.
In rest, vreau sa va zic ca imi doresc inainte de toate multa sanatate, pentru ca se pare ca in ultimii ani ma cam prinde anul nou si ziua mea cu raceala si nu imi place deloc. Deci sanatate multa si mie si voua tuturor celor care imi treceti pragul zi de zi.
Avem nevoie de:

  • 1/2 pachet unt nesarat / 125 gr (80% grasime)
  • 7 linguri zahar
  • 3 oua
  • 120 gr faina
  • 1 lingura cacao
  • 1 lingura cafea neagra macinata
  • 1 lingurita praf de copt
  • un varf de lingurita bicarbonat de sodiu
  • 120 gr ciocolata cu lapte 
  • un varf de cutit sare
  • Glazura:
  • 180 gr ciocolata cu lapte
  • 2 lingurite unt nesarat
  • 4 linguri alune 
  • Intr-un bol mixam untul la temperatura camerei cu un varf de sare si cu zaharul. Adaugam ouale pe rand si mixam dupa fiecare.
  • Separat intr-un bol amestecam faina, cacaua, cafeaua, praful de copt si bicarbonatul. Treptat adaugam din amestecul de ingrediente uscate peste mixul de unt cu oua.
  • Ciocolata o topim pe baie de aburi si o incorporam la final mixand din nou cu mixerul pe treapta 1.
  • Ungem o tava cu putin ulei si tapetam cu hartie de copt. 
  • Turnam compozitia in tava, nivelam cu o spatula si dam tava la cuptorul preincalzit la 170 de grade timp de 35 de minute, ultimele 15 minute reducand temperatura la 160 de grade.
  • Scoatem tava din cuptor si dupa ce s-a racit scoatem prajitura pe un platou.
  • Topim ciocolata impreuna cu untul pe baie de aburi si ungem prajitura cu aceasta glazura. 

Peste glazura presaram alune tocate (se pot si praji inainte).
Prajitura se poate felia si servi imediat dupa ce glazura s-a intarit. 
O zi minunata sa aveti si voi si eu :) 

9 comentarii :

  1. Eu nu ma supar ca in loc de tort ne servesti cu asa o negresa delicioasa :) La multi ani, Timea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sanatate iti urez si eu, Timi si tot ce iti doresti, sa se implineasca! Zi frumoasa, te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Laura. La fel si tie si alor tai dragi!

      Ștergere
  3. Sanatate iti urez si eu, Timi si tot ce iti doresti, sa se implineasca! Zi frumoasa, te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani fata draga si sa fii sanatoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Delicioasă! La mulț ani și aici! :-*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...