Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

duminică, 18 ianuarie 2015

Suc de morcovi, mere si citrice

 Desi mi-am propus sa beau zilnic suc de fructe si legume, se pare ca nu prea reusesc. Dar macar in weekend cand am si mai mult timp la dispozitie, reusesc sa ma vitaminizez cu un pahar urias de suc. 
Iarna folosesc multe citrice si nelipsitele mere evident, iar de curand am inceput sa adaug si morcovi si am trans concluzia ca e cea mai buna combinatie. Mai am cateva variante incercate, dar deocamdata va prezint sucul acesta.
Pentru aprox 800-1000 ml suc (depinde de marimea fructelor) 
  • 2 morcovi mari
  • 4 mere potrivite
  • 2 portocale
  • 3 clementine
  • 1/2 lingurita pudra de ghimbir (de preferat ghimbir proaspat, dar eu nu am avut) 
  • Spalam bine toate fructele. Portocalele si clementinele le decojim. Morcovii se pot lasa si cu coaja, spalati foarte bine, eu i-am curatat totusi si cand i-am bagat in storcator i-am taiat bucati.  Merele le lasam intregi si cu coaja. 
  • Le bagam pe rand in storcatorul de fructe.
  • La sfarsit adaugam pudra de ghimbir si amestecam.
  • Turnam apoi in pahare si il bem asa proaspat. 
  • Nu faceti decat atat cat credeti ca consumati deoarece sucul isi pierde din proprietati daca e tinut pana a doua zi. 
Am cules pentru voi cateva informatii despre fructele folosite in sucul meu. Chiar daca stim ca toate sunt pline de vitamine si ajuta la mentinerea unei vieti sanatoase, nu strica niciodata sa mai citim, reamintim despre aceste beneficii.
  • "Morcovii au un conţinut nutritiv complex, astfel că asigură organismului nostru necesarul de enzime, vitamine şi minerale. La fiecare 100 grame de morcov consumat, primim 7, 6 grame de carbohidraţi, 0,6 grame de proteine, 0,3 grame de grăsime, 30 miligrame de calciu şi 0,6 miligrame de fier. Morcovii sunt şi o sursă importantă de fibre, vitamina B1, B2, B6, vitamina C, vitamina K, biotină, potasiu şi tiamină. Morcovii ne asigură şi cea mai mare cantitate de beta-caroten dintre legumele pe care trebuie să le consumăm zilnic. Beta-carotenul este un pigment galben-portocaliu, găsit în toate plantele verzi, însă în cantităţi mai mari în morcovi, spanac şi pepene galben" Sursa
  • Merele sunt cele mai la indemana fructe si le putem gasi in magazine in orice anotimp. Iar daca suntem norocosi si avem meri la tara atunci ne servim direct din pivnita, unde stau foarte bine peste iarna. Citici aici cateva calitati importante a merelor. 
  • Cu totii stim ca portocala are un continut ridicat de vitamina C. Consumul se doua pahare de suc de portocale pe zi, poate creste concentratia de vitamina C din organism cu 40-64%. Vitamina C este o vitamina esentiala care nu poate fi sintetizata de corpul uman, un antioxidant important, o substanta care protejeaza organismul impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi, molecule ce pot provoca leziuni ale tesuturilor si imbatrinire precoce. Gratie vitaminei C pe care o contine si rolului sau de protectie al organismului, consumul de suc de portocale previne inclusiv aparitia ridurilor. Sursa
  • La fel ca si portocalele, clemetinele contin vitamina C si sunt bogate in fibre ceea ce ajuta la mentinerea digestiei sanatoase. Mai multe despre clementine cititi aici

7 comentarii :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...