Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

luni, 14 mai 2012

Paprikas de pui

Cred ca in Ardeal , dar nu numai, toata lumea stie cum arata un paprikas de pui. Este o mancare traditionala ungureasca, foarte populara, usor de facut si foarte gustoasa.
Cel mai mult imi placea aceasta mancare cand eram mica, la tara, cand se taiau 2 pui grasani din care se facea intr-o cratita mare un paprikas de toata frumusetea cu legume proaspete din gradina, smantana / lapte proaspat de vaca ... si mancam cu paine de casa. Painea aceea buna de casa inmuiata in sos, era un deliciu pentru mine 
... o data cu acel paprikas mi-am adus aminte si de verile minunate petrecute la tara, o perioada tare frumoasa, o copilarie minunata :)  
Avem nevoie de:
- 1 kg carne de pui
- 1 ceapa mare
- 1 ardei rosu
- 1 rosie
- 2 lingurite paprika rosie
- sare si piper
- 2 linguri faina
- 100 ml smantana sau lapte
- patrunjel verde
- ulei
- apa
Eu am folosit 1 kg pulpe superioare pe care le-am spalat bine si le-am dat jos pielea.
Curatam ceapa si ardeiul, tocam marunt si calim in cateva linguri de ulei. Adaugam  rosia decojita si tocata marunt si lasam pe foc inca aprox 3 min ametecand sa nu se arda.
Luam de pe foc si adaugam cele doua lingurite de paprika. Umplem apoi vasul pe jumatate cu apa si punem inapoi pe foc. Cand fierbe apa adaugam carnea taiata. (am taiat pulpele in doua)
Lasam la fiert la foc mic, acoperit, cca 30-40 min. Adaugam sare si piper dupa gust.
Cand s-a fiert carnea adaugam dresatura. Amestecam cele doua linguri de faina cu lapte sau smantana., adaugam cateva linguri din tocanita fierbinte, amestecam si turnam in vas. Lasam sa mai dea o data in clocot, amestecand sa nu se prinda de fundul vasului, adaugam apoi patrunjelul tocat si luam de pe foc.
Servim cald cu paine de casa sau cu mamaliguta.
Sa aveti pofta!
Daca nu ati mai mancat de ceva vreme paprikas de pui, sper ca v-am reamintit cat de buna e! 

17 comentarii :

  1. A múlt héten készítettem, előtte nem is emlékszem, mikor. Azt sem tudom, hogy feledkezhettem meg róla, mert annyira szeretem!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu mis Ardeleanca si iubesc poprikasul cu mamaliguta!...mancam o data pe saptamana acest fel de mancare.Delicios!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pfoa, ce pofta mi-ai facut cu papricasul tau superb! Gata, asta-i urmatorul pe lista de gatit, desi eu nu am norocul sa gasesc pui de casa... Macar painea stiu precis ca va fi buna, in ultima vreme o fac eu acasa, nu o mai cumpar din magazin...
    Am gasit recent paprica afumata, am folosit-o si e foarte buna (imi place mult de tot), crezi ca ar merge in acest papricas de pui? Te pup draga mea, spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  4. Timea, ce bunatate ai gatit tu aici! Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. f bun...In partea Ardelului unde stau eu, se face fara paprika.Trebuie sa incerc si asa. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Oooo daaaa, love it!
    Si mie tot varianta de la tara imi place cel mai mult...in ultimul timp n-am mai facut doerace sunt prea multe retete pe lista de asteptare :P
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata! Ar merge si la mine o portie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Dia - multumesc. pupici

    Gerdi - En is nagyon szerettem! es minden heten megenem :).

    Paradis - esti de a mea :). Intr-adevar cu mamaliga e cea mai buna.

    Sanda - eu fac si cu pui de casa si cu pui cumparat. Nu am mancat niciodata paprika afumata, dar daca iti place nu are de ce sa nu fie pun si in paprikas. pup

    Lavi - multumesc frumos. pupici

    Alina - unde stai? :)) denumirea vine de la paprica deci cu paprika e cea mai buna . pup

    DF - si la mine sunt multe pe lista. dar de asta imi era tare dor. pup

    Irina - te servesc cu drag. pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Absolut delicioasa! N-am mai facut de cativa ani...
    Pup

    RăspundețiȘtergere
  10. Simona - nu se accepta sa nu faci ani de zile mancarea asta atat de buna :)). sa nu se mai intample. pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Doamne, ce bun e paprikasul tau:)!!!!Si noi facem des, mai ales ca mama-soacra e unguroaica si am parte de multe bunatati specifice unguresti!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. Maria - ma bucur ca iti place! si mie imi place bucataria ungureasca si am avut de unde invata .pup

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata super delicios. Imi place la nebunie!

    RăspundețiȘtergere
  14. Mmmm..ce mult imi place papricas-ul!

    RăspundețiȘtergere
  15. Oltean & Haplea - ma bucur ca va place paprikasul meu :). weekend minunat

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...