Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

luni, 24 martie 2014

Aluat de baza pentru tarte dulci

Pentru ca fac foarte des tarte cu fructe m-am gandit sa va prezint reteta de baza pentru o tarta reusita. Astfel nici nu o sa mai fie nevoie sa repet reteta de fiecare data, decat daca aduc ceva modificari. 
E o reteta cat se poate de simpla si garantat si foarte buna.
Pentru o tarta intre 24-28 cm cam astea sunt ingredientele. In functie de marimea tavii si in functie de ce forme doriti sa faceti deasupra puteti mari usor cantitatile de unt si faina in mod special.
125 gr unt 
220-240 gr faina in funtie de faina folosita 
1 ou mic
1 lingura zahar brun sau alb
 (puteti pune mai mult daca va place mai dulce)
coaja de la 1/2 portocala
 (sau lamaie)
sucul de la 1/2 portocala
 (sau lamaie sau 2-3 linguri de apa rece) 
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
un varf de sare 
Si acum sa va zic si cum se face, desi e cat se poate de simplu:
- frecam untul cu zaharul si un varf de sare
- adaugam oul batut si coaja de portocala si bicarbonatul stins in sucul de portocala
- adaugam apoi treptat faina amestecand pana incorporam cam jumatate din cantitate, apoi turnam compozitia pe masa de lucru tapetata cu multa faina si framantam cu mana pana incorporam si restul de faina.
- invelim aluatul in folie alimentara si dam la frigider timp de o ora sau daca va grabiti e ok si la congelator timp de 20-30 de minute.
(in aluatul din pozele acestea am pus si nuca) 
Si cam atat, avem aluatul de baza pentru tarte.
Acest tip de aluat poate fi pastrat la frigider aprox o saptamana iar la congelator se poate tine timp indelungat.
De aceea eu cand fac aluatul pentru tarte,  fac intotdeuna cantitate dubla si jumatate pastrez la congelator pentru data viitoare. Mi se pare mai practic asa.

Aceasta este varianta de post la fel de buna ca si cea de mai sus.
(Eu fac de multe ori si aceasta varianta fara ou si cu margarina)
 125 gr margarina Rama sau Becel (eu doar acestea le folosesc) 
 1 lingura zahar
1/2 lingurita bicarbonat
 un varf de sare
2 linguri apa rece (sau suc de portocala, lamaie) 
 coaja rasa de la 1/2 portocala 
200-220 gr faina
Tipsuri:
- putem pune in aluat nuca macinata sau migdale macinate, scazand din cantitatea de faina
- aluatul asezat in tava se poate intepa din loc in loc cu o furculita, daca dorim sa il coacem separat fara fructe. Acestea sunt optime pt tartele pe care le umplem cu budinca sau diverse creme peste care vin asezate fructe proaspete
- la fel si pentru cele umplute direct cu fructe, se poate coace 10 minute blatul inainte de a pune fructele, desi la cuptorul meu electric nu e nevoie. La inceput le faceam si eu asa insa am realizat ca se coc tartele la fel de bine cu umplutura pusa de la inceput pe aluatul crud

Va arat si cateva modele de ornat deasupra tartele:
Si variante de minitarte sau cosulete care pot fi umplute cu diverse creme si fructe:

11 comentarii :

  1. Toate bunatatile alea arata minunat! Felicitari! O pun si eu la favorite!! Chiar voiam reteta de baza pentru aluatul de tarte:D Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deyu multumesc. Este o reteta care se poate adapta dupa preferinte. Te pup

      Ștergere
  2. Superbe tartele tale! Aluatul e delicios, cam asa ceva folosesc si eu. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un aluat destul de clasic dar tare bun mai ales cu citrice. Ma bucur ca iti plac tartele mele. Te pup

      Ștergere
  3. ...ce tarte frumoase Timea, ca tot ce faci tu!

    ...iti simt lipsa pe bucataras! Camy

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Timi,le-am notat;chiar nu stiam de loc un blat care sa fie si reusit de aceea folosesc mereu foitajul
    Puici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super! Il voi incerca cu prima ocazie! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...