Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

joi, 6 noiembrie 2014

Prajitura Dobos


Recunosc ca nu prea mancam prajitura sau tort Dobos din comert pentru ca mi se parea crema mult prea dulce si gretoasa insa cu cea facuta acasa e alta poveste si pot si eu gusta si manca chiar o felie intreaga. 
Mai am pe blog o reteta pentru un tort micut Dobos, cu siguranta l-ati observat :). Nu am modificat multe dar cantitatile sunt altele iar de data aceasta spre fericirea mea nu am facut 6 foi separat ci din doua ture am terminat treaba. O sa vedeti mai jos despre ce vorbesc.
Chiar daca o sa va ia ceva vreme pentru a face aceasta prajitura, eu zic ca merita sa o incercati macar o data, e DELICIOASA :) 
Nu ma prea laud cu aspectul Dobos-ului meu, dar nici nu a contat pentru ca a fost pe placul tuturor.
Avem nevoie de
  • Pentru foi
  • 6 oua
  • un praf de sare
  • 120 gr zahar 
  • 120 gr faina
  • 40 gr unt
  • Crema
  • 3 oua
  • 200 gr zahar 
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 150 gr ciocolata neagra
  • 1 + 1/2 ling. unt
  • 250 gr unt 82% grasime, nesarat 
  • 2 linguri cacao
  • 2 linguri zahar pudra 
  • Caramel 
  • 100 gr zahar 
  • Intr-un bol mixam albusurile cu un varf de sare. Adaugam zaharul si mixam pana se intareste. Galbenusurile le frecam cu untul topit si racit si le adaugam peste spuma. La final incorporam faina folosind o spatula si amestecand cu miscari usoare sa nu se lasa spuma. 
  • Din aceasta compozitie coacem pe rand doua foi in tava mare de la aragaz, tapetata pe fund cu hartie de copt. Lasam la cuptor 12-15 minute la 175 de grade.
  • Foile le scoatem din tava si le indepartam hartia de copt. Daca s-au racit complet, le punem una peste alta si la taiem in trei. Si asa am obtinut 6 foi cate avem nevoie pentru Dobos.
Crema:
  • Intr-un vas rezistent la caldura amestecam ouale cu zaharul si zaharul vanilat si punem pe baie de aburi amestecand pana se topeste zaharul. Luam de pe foc si mixam cu mixerul.
  • Separat intr-un alt vas punem ciocolata rupta bucatele impreuna cu o lingura de unt si o topim pe baie de aburi. Lasam sa se raceasca putin (cat sa nu fie fierbinte) apoi o adaugam treptat peste compozitia de oua mixand de fiecare data.
  • Intr-un bol mixam untul cu zaharul pudra si cu cacaoa pana devine foarte cremos.  La final impreunam cele doua compozitii adaugand din crema de ciocolata, cate putin, la crema de unt. 
Asamblare:
  • Asezam pe un platou pima foaie si o ungem cu crema, apoi procedam la fel cu restul de 4 foi. In total 5 foi pt. ca una vine unsa cu caramel. 
  • Ungem tot tortul cu crema si deasupra facem 16 moturi (8 pe o parte si 8 pe cealalta de-a lungul prajiturii) peste care urmeaza sa vina asezate feliile cu caramel.
  • Pentru caramel punem vasul cu zaharul pe foc si lasam sa se caramelizeze. Zaharul trebuie sa fie complet topit dar atentie sa nu fie ars.  Foaia de blat o taiem 4 (o sa fie mai usor de manevrat) si ungem pe rand cele 4 bucati cu caramel si fiecare bucata vine taiata in 4 cu un cutit trecut prin unt. 
  • Asezam pe rand cele 16 felii cu caramel peste moturile cu crema.
  • Dam tortul la frigider 2-3 ore inainte de a-l servi.
Feliem cu un cutit trecut inainte prin apa calda. 
Sa aveti pofta si mai ales chef si rabdare sa faceti si voi aceasta bunatate. 

10 comentarii :

  1. Hmm dobos,una dintre prajiturile mele preferate!Arata super,as manca una,doua,trei felii.Mi-ai facut pofta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place si te servesc cu cate felii vrei :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Sa il faci Alina ca e tare bun facut din manutele noastre :)

      Ștergere
  3. Eu una nu ma incumet deloc sa fac.Si nici nu am sa fac vreodata.Bravo tie.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca faci varianta asta nu e grea si la foi vezi ca am facut doar 2 si le-am impartit in cate 3. E usor la foi , la crema e mai mult de lucru :)

      Ștergere
  4. Csodásan néz ki! Naaagyon szeretem a dobost:-)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...