Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

luni, 24 decembrie 2012

Prajitura cu crema de biscuiti si rom

Reteta aceasta o am de la mama mea si o face de cand ma stiu. Ea o avea notata 'Prajitura Idus neni' ..adica  numele matusii  ei, de la cine a scris reteta. In caietul de retete a mamei mele mereu intalnesc prajituri cu cate un nume de tanti, matusa etc. si tare ma mai distrez. Eu am redenumit prajitura si pentru ca are cam multe ingrediente in compozitia cremei m-am gandit sa ii zic 'cu crema de biscuiti' pentru ca practic asta o deosebeste.
O prajitura numai buna pentru o zi de sarbatoare! 
Avem nevoie de:
Blat:
- 4 oua
- 8 linguri zahar
- 8 linguri apa
- 8 linguri faina
- un plic praf de copt
- un varf cutit sare
Crema:
- 400 gr biscuiti simpli
- 1 cana de nuca macinata
- 1 cana apa
- 1 cana zahar
- 2 linguri cacao
- 2 linguri gem de caise (sau orice alt gem)
- 1 sticluta esenta de rom
- 1 pachet de unt (250 gr)
Glazura:
- 160 gr zahar pudra
- 2 linguri cacao neagra
- 2 linguri ulei
- 3 linguri si jumatate de apa fierbinte
- bombonele colorate pentru ornat
Mixam albusurile spuma cu un varf de sare. Adaugam zaharul si mai mixam cateva minute. Adaugam apoi pe rand galbenusurile si apa mixand dupa fiecare. La final incorporam faina amestecata cu praful de copt.
Turnam in tava tapetata cu hartie de copt (24/36 cm) si dam la cuptorul preincalzit la 175 de grade timp de aprox 25 minute. Verificam cu o scobitoare daca blatul e copt.
Pana se raceste blatul, pregatim crema in felul urmator:
Zdrobim biscuitii in robot si ii turnam intr-un bol mai maricel. Amestecam biscuitii cu cacaoa peste care turnam apoi apa calduta in care am topit zaharul. Adaugam apoi nuca, esenta de rom si gemul si omogenizam bine. Separat mixam bine untul pana devine spuma apoi adaugam la compozitia de biscuiti cate o lingura de unt si amestecam pana incorporam tot untul.
Asezam crema peste blatul racit si nivelam cu un cutit sau chiar cu lingura.
Dam la frigider minim o ora pentru a se intari crema.
Pentru glazura: amestecam zaharul pudra cu cacaoa apoi adaugam cele doua linguri de ulei si treptat apa fierbinte. Amestecam bine, bine cu lingura, dupa care ungem prajitura cu glazura.
Ornam cu bombonele colorate si dam din nou la frigider pana sa intareste glazura.

Si pentru ca eu am facut doua, am sa va prezint si pozele de la prima prajitura facuta. Difera doar biscuitii folositi, la aceasta am folosit biscuiti Rostar de vanilie, iar la cea de mai sus biscuiti Paltinis.

11 comentarii :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...