Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

joi, 18 iulie 2013

Gem de afine

Am fost tare fericita ca am gasit afine in piata la un pret cat de cat rezonabil. Nu am cumparat mult , doar 2 kg din care 1 kg a mers rapid la congelator in caserole, pt. prajituri la iarna, iar din celalalt kg am facut o bunatate de gem. Nu fac multe pentru iarna, dar asa cate putin din fiecare se aduna incet, incet si se umple raftul din camara. 
Avem nevoie de:
1 kg afine
700 gr zahar ( se poate si mai putin daca sunt foarte coapte)
zeama de la 1/2 lamaie 
Spalam fructele si le curatam de eventualele codite si frunze ( mie mi-a luat operatiunea aceasta cam 2 ore :( ).
Atentie pateaza!
Punem fructele intr-un vas si adaugam peste ele zaharul si amestecam. Punem la frigider pana a doua zi si mai amestecam din cand in cand sa se topeasca zaharul.
A doua zi scoatem din frigider, adaugam zeama de lamaie si amestecam. Punem pe foc pana se incalzeste bine. Trei sferturi din cantitate am pasat in blender iar restul l-am lasat asa. Punem din nou pe foc la flacara mica (eu pun pe o plita de fonta) si lasam sa fiarba aprox 40-45 minute. Trebuie amestecat destul de des pentru ca se prinde repede de fundul vasului.
Turnam in borcane sterilizate, insurubam capacul bine iar apoi punem borcanele la loc cald intr-o patura pentru a se raci treptat. 
Din cantitatea de mai sus mi-au iesit 4 borcane de 370 ml.

4 comentarii :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...