Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

joi, 3 octombrie 2013

Tort Sah cu cappuccino

In ultimul timp am facut doar deserturi cu fructe (preferatele mele) si a cam venit timpul sa multumesc si partea masculina a casei :).  Eu nu mananc mai deloc astfel de deserturi pt ca nu imi plac cremele de unt, insa sotul meu le iubeste mult si din cand in cand ii mai fac si lui pe plac. 
 Dar oricum mi-a facut placere sa ma 'joc' putin Sah cu acest tortulet si m-a incantat rezultatul. 
Avem nevoie de :
5 oua
8 linguri zahar
170 gr faina
4 linguri lapte
4 linguri ulei
1 plic praf de copt
un varf de sare
1 lingura cu varf cacao + 1 lingura lapte 
Sirop: 1 lingurita cappuccino, 1 lingurita zahar pudra, 
100-150 ml apa calduta, 1 lingurita esenta de vanilie 
Crema: 250 gr unt nesarat, 200 gr zahar pudra, 
3 lingurite cappuccino,
 2 linguri lapte
Glazura: 100 gr ciocolata neagra, 1 lingura unt, 2 linguri lapte 
Bombonele colorate pentru ornat
Mixam albusurile spuma cu un praf de sare. Separat intr-un bol amestecam galbenusurile cu praful de copt. Adaugam peste albusuri pe rand galbenusurile, laptele si uleiul mixand dupa fiecare. La final incorporam faina folosind o spatula si amestecand usor sa nu se lase spuma. 
Tapetam cu hartie de copt doua forme identice de chec  ( forme mici) . Daca nu aveti doua, nu-i bai faceti blaturile pe rand.
In prima tava turnam jumatate din compozitie.
Compozitia ramasa o amestecam cu cacao si o lingura de lapte si o turnam in a doua tava.
Dam tavile la cuptorul preincalzit la 175-180 de grade timp de 30-35 min.  Scoatem din cuptor, apoi din tava si le lasam sa se raceasca.
In acest timp pregatim crema. Untul la temperatura camerei il mixam intr-un bol impreuna cu laptele pana devine cremos.
Zaharul pudra amestecat cu cappuccino il rasnim in rasnita de cafea. Adaugam zaharul amestecat cu cappuccino peste unt si mixam cateva minute pana se divolva zaharul. Gustam si daca nu mai simtim intre dinti zaharul, inseamna ca e ok. 
Daca s-au racit blaturile, la ambele le taiem partea de deasupra. Partea aceasta eu nu am folosit-o la tort, am pastrat blaturile intr-o punga pentru cake pops. Puteti face si voi la fel.
Blaturile fara capac sa zic asa, le-am taiat in doua, cele 4 bucati  le-am taiat pe rand in 4 fasii. 
Asamblare:
Initial am vrut sa suprapun cate 4 fasii, dar m-am razgandit si am pus cate 5 fasii pe rand in loc de 4 ca sa fac tortul mai lat. Normal ca a ramas in plus o fasie care a trecut la pastrat in punga pt cake pops :).
Pe un platou asezam pe rand: fasie neagra - alba - neagra - alba - neagra. Insiropom cu siropul obtinut prin amestecarea ingredientelor in apa calduta apoi punem primul strat de crema. Urmeaza al doilea rand de fasii, iar acum punem alb-negru-alb-negru-alb. La fel insiropam si ungem cu crema. Ultimul rand vine exact ca primul si la fel insiropam si ungem cu crema. Ungem prajitura cu crema deasupra si de jur imprejur apoi dam la frigider timp de 30-40 minute pana se intareste crema.
Pentru glazura: punem pe baie de aburi intr-un vas ciocolata, untul si laptele si amestecam pana se topeste ciocolata. Lasam sa se raceasca putin (altfel se topeste crema de unt) apoi turnam peste crema lasand sa curga de jur imprejur. 
Ornam cu bombonele colorate si dam la frigider minim o ora inainte de a servi.
Cand taiem prajitura trecem mai intai cutitul prin apa calda. 

22 de comentarii :

  1. Ce frumos tort si pregatit Timea...Imi place mult. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca l-ai facut sah -mat pe sotul tau:))) arata senzational! bravooo! te pup si seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaaa, chiar a fost pe placul lui iar eu abia m-am atins de el :)). Te pup

      Ștergere
  3. Foarte fain tortul! Prezentarea este deosebita. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine!
    Si sotul meu este amator de astfel de crema,eu nu prea!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ca noua ne plac aluaturile dospite si prajiturile cu fructe iar lor deserturile cu crema, mai dulci :)

      Ștergere
  5. Wow, super frumos! Arata senzational si cred ca este asa de buuun :)

    RăspundețiȘtergere
  6. ce elegant e! clar il voi face si eu, putin adaptat, desigur., ca eu nu pot altfel:))..dar ma si vad deja in fata unul asemenea rasfat, langa o ceasca cu ceai fierbinte de trandafiri! te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place. Si eu deja ma gandesc sa il fac din nou cu o alta crema mai pe placul meu :)

      Ștergere
  7. am venit si io in vizita daca tot m-a trezit cutremuru' :S .....minunat tort :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place mult sa joc sah asa ca fur o bucata din tortuletul tau minunat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu drag te servesc si jucam si un sah, daca imi mai aduc aminte cum :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...