Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

sâmbătă, 24 ianuarie 2015

Somon la gratar cu sos de lamaie

Astazi am servit la pranz o mancare lejera, buna si sanatoasa: somon facut la gratar servit cu un sos minunat de lamaie, alaturi de o garnitura simpla de legume. Desi somonul este un peste scump, din cand in cand merita sa ne rasfatam mai ales ca nu trebuie cumparat in cantitati mari ci exact cat ne trebuie la o masa. 
Eu am gatit doar pentru doua persoane si va zic cantitatile folosite de mine (mariti cantitatile in functie de nr. de persoane).
  • 200 gr file de somon proaspat 
  • ulei de masline cu ardei iute (Lidl Deluxe)
  • sare si piper
  • Pentru sos:
  • 1 lingura unt 82% grasime
  • 2 linguri zeama de lamaie
  • busuioc verde tocat (eu am mereu la congelator)
  • un pic de sare
  • Pentru servit: 
  • 300 gr legume congelate cu unt + o conserva mica de linte fiarta 
  • Asezam o tigaie grill pe foc si punem in ea o lingurita de ulei de masline sau cum am pus eu o lingurita de ulei de masline cu piper rosu. Ungem tigaia folosind o pensula.
  • Bucata de peste o taiem in doua si condimentam cu sare mare si piper. 
  • Cand tigaia s-a incins punem bucatile de peste si le lasam cate 10 minute pe ambele parti la foc mic.
  •  Cat timp se prajeste pestele pregatim legumele. Eu am folosit legume cu unt aromat (Lidl) pe care le-am calit mai intai in unt apoi am adaugat 1 canita de apa si am lasat pe foc pana a scazut apa. Am adaugat lintea strecurata si spalata si dupa 2-3 min am oprit focul.
  • Condimentam legumele dupa gust.
Sosul de lamaie:
  • - punem untul intr-o craticioara pe foc si cand s-a topit de tot luam de pe foc si lasam sa se raceasca un pic
  • - adaugam zeama de lamaie, un pic de sare si busuiocul tocat marunt si amestecam
  • Servim pestele langa legume si cu acest sos turnat peste peste.
Sa aveti pofta!

4 comentarii :

  1. Nu imi imaginez, cel putin la ora asta, un preparat mai bun decat ce ai facut aici! Ador somonul! weekend frumos, Timi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place tare mult somonul Laura deci sunt de acord cu ce zici tu :). Te pup

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...