Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

sâmbătă, 22 decembrie 2012

Fursecuri cu crema de ciocolata

Si iata ca vin si cu ultimul set de fursecuri pentru Craciun. Am vrut sa fac islere dar apoi m-am gandit ca parca nu prea imi place mie crema folosita la islere, asa ca am facut niste fursecuri cu nuca pe care le-am umplut cu crema de ciocolata. 
Avem nevoie de:

  • 125 gr margarina Rama
  • 1 lingura zahar
  • 1 lingurita praf de copt
  • un varf de sare
  • 2 linguri suc de portocala sau apa
  • 1 plic vanilie
  • 60 gr nuca macinata
  • 160-170 gr faina

Crema+glazura

  • 100 ml frisca lichida neindulcita (eu folosesc marca Pilos de la Lidl)
  • 3 linguri zahar
  • 100 gr ciocolata neagra
Pentru ornat: bombonele colorate
  
Mai intai pregatim crema: amestecam frisca cu zaharul si punem pe foc pana incepe sa fiarba. Luam de pe foc si adaugam ciocolata facuta bucati. Amestecam pana se topeste ciocolata. Dam la frigider 2-3 ore.
Margarina o frecam bine cu sarea, zaharul si zaharul vanilat. Adaugam nuca si apa si omogenizam. Incorporam apoi faina amestecata cu praful de copt, pana putem amesteca cu lingura, apoi turnam pe masa de lucru tapetata cu multa faina si framantam cu mana pana obtinem un aluat fraged.
Invelim aluatul in folie alimentara si dam la frigider timp de o ora.
Cand il scoatem din frigider il lasam pe masa aprox 10 min. pentru a redeveni la temperatura camerei.
Intidem aluatul pe masa de lucru tapetata cu faina si decupam forme rotunde.
Asezam formele intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 175 de grade timp de aprox 15 minute.

Dupa ce s-au racit fursecurile, scoatem crema din frigider si o ametecam zdravan. Punem deoparte 2 linguri pentru glazura. Ungem jumatate din fursecuri cu crema folosind un cutit si asezam peste fiecare fursec uns un alt fursec apasand usor. Ce am pus deoparte din crema incalzim 15 sec. in cuptorul cu microunde apoi ungem fursecurile deasupra si presaram peste glazura bombonele. Am facut cateva si cu glazura alba din ciocolata alba cu un pic de unt.
Cred ca au iesit vreo 40 de buc. Nu le numarati in poza pt ca intre timp au disparut cateva :)
Sunt frumoase si delicioase, dar va las sa va convingeti singuri pentru ca merita facute.

6 comentarii :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...