Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

duminică, 16 martie 2014

Fursecuri cu ciocolata si gem

Ne plac mult biscuitii langa cafea sau pur si simplu pentru o gustare intre mese. Si de multe ori imi e drag sa fac biscuiti si fursecuri de casa si sa combin arome diverse. Asa am facut si la aceste fursecuri in care gustul de ciocolata neagra se imbina perfect cu cel de portocala si la final cu o dulceata gustoasa homemade. De fapt chiar cu doua feluri, pentru ca am folosit si de afine si de caise. Sunt gustoase si fragede si se pot pastra, inchise ermetic, timp indelungat
Avem nevoie de:
200 gr unt 
150 gr zahar pudra
coaja rasa de la o portocala
1 lingurita bicarbonat stins cu sucul de la o jumatate de portocala 
1 ou 
70 gr ciocolata neagra 
500 gr faina alba 
gem de afine, gem de caise
zahar pudra pentru pudrat 
Intr-un bol amestecam cu un tel untul cu zaharul pudra si cu oul. Razuim ciocolata, apoi coaja de portocala, adaugam bicarbonatul stins cu suc de portocala si omogenizam. Incorporam treptat aprox trei sferturi din cantitatea de faina. Tapetam masa de lucru cu faina si turnam compozitia in mijloc. Framantam cu mana pana incorporam toata cantitatea de faina ramasa. Lasam aluatul sa stea pe masa aprox 20 de minute.
Cu o masina de spritat biscuiti facem diverse forme pe care le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Daca nu aveti o asemenea masinarie, nu-i bai, puteti intinde aluatul si decupa forme diverse sau pur si simplu faceti bilute pe care le apasati apoi cu degetul in mijloc pt a pune dulceata. Variante exista intotdeuna si fara a avea aparate :)  
Umplem fursecurile cu cate o jumatate de lingurita de dulceata.
Dam tava la cuptorul preincalzit la 175 de grade timp de 12-15 minute (depinde de cuptor). 
Scoatem din cuptor si dupa ce s-au racit putin, dam fursecurile prin zahar pudra. Le tinem pe o farfurie pana se racesc complet.
Fursecurile care raman dupa ce ne saturam de mancat, le pastram in cutii metalice. Asa se pot tine timp indelungat. 
Va invit si pe voi la un coffee party de duminica :) 

11 comentarii :

  1. ca sa ne strici noua dieta! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca le mananci dimineata cu o cana de cafea nu strica nimic :))

      Ștergere
  2. Ce frumoase sunt si la gust sunt deosebite..Imi plac mult. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat is de minunate ... io n-am decat forma aceea de la masina de tocat si dupa care nu ies asa :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mie imi place mai mult forma aia veche de la masina de tocat :)) dar nu am , doar la mama acasa

      Ștergere
  4. Voi incerca reteta ta.
    Eu le-am facut simple.
    Like si pentru poze !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Adina. Mie imi plac si simple si cu cioco si cu gem, oricum :)

      Ștergere
  5. Pus pe lista cu urgente. Mai ales dupa ce i-am vazut şi la sora-mea. Cunosc tipul de aluat, dar fara zeama de portocale. Am şi forma de şpritat, nu de asta, bengoasa, de-aia pentru biscuitii ''ciocalai''. Deci, ce-mi mai trebuie ? O ciocolata neagra. :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...