Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

miercuri, 19 martie 2014

Placinta invartita cu mere si nuci

Nu mai e nici un secret ca eu sunt indragostita iremediabil de toate deserturile care contin fruncte, dar aici ma refer la tarte, placinte, prajituri cu umpluturi diverse de fructe si  nu la un diplomat de exemplu care e drept ca si el contine ceva fructe :).
Am experimentat tot felul de combinatii si culmea, inca nu am dat gres cu nici una. Si inca am foarte, foarte multe de experimentat. Doar acu pe moment daca ma gandesc si imi vin in minte zeci de combinatii :)
Dar sa raman la placinta mea invartita pe care, cititorii mei care au vazut-o pe Facebook, o asteapta. Asadar sunt aici prezenta cu reteta si poze pas cu pas cu modul de preparare, asa cum v-ati obisnuit deja.
Avem nevoie de:
12 foi de placinta ( eu am folosit proaspete de la Lidl - le recomand)
6 mere mari golden 
3 linguri zahar
zeama de la o lamaie
3 lingurite amidon 
5 linguri nuca macinata mare
2 plicuri zahar vanilat
zeama de la o portocala
3-4 linguri margarina (unt daca nu postiti) pentru uns foile
1 lingura margarina pt uns tava
Merele spalate le curatam de coaja si la taiem bucatele mici intr-un vas. Adaugam peste mere zeama de lamaie si zaharul, amestecam si punem pe foc lasand sa fiarba aprox 10 minute. Adaugam amidonul dizolvat in putina apa si amestecam pana se ingroasa.
Nuca o amestecam cu zaharul vanilat si cu zeama de portocale si o adaugam peste umplutura de mere cand aceasta s-a racit putin.
O sa facem 3 rulouri, fiecare din cate 4 foi de placinta.
Punem pe masa prima foaie de placinta, o ungem cu margarina topita si un pic racita. Punem una peste alta foaia a doua, a treia si a patra ungandu-le pe fiecare. Punem o treime din umplutura pe primul set de foi si rulam. Asezam ruloul in tava unsa in prealabil cu unt sau margarina.
Apoi procedam la fel cu celelalte doua seturi de foi.
Asezam si celalalte doua rulouri in tava in continuarea celeilalte si rotind sa intre  frumos in tava rotunda.
Ungem deasupra cu putina margarina (unt) topita si dam la cuptorul preincalzit la 175 de grade timp de 35 de minute sau pana se rumeneste frumos deasupra.
Scoatem din cuptor si dupa ce s-a racit putin scoatem din tava (ca sa fie mai usor de scos punem o farfurie peste tava si o rasturnam apoi pe o alta farfurie o rasturnam din nou ca sa ramana cu partea rumenita sus) si pudram cu zahar pudra.
Daca o servim imediat placinta este crocanta deasupra si un pic mai moale dedesubt. Iar daca o servim mai tarziu dupa ce sta cateva ore sau a doua zi, foile se vor inmuia. Deci dupa preferite, crocanta sau nu aveti o placinta delicioasa cu arome atat de bune de mere, citrice si nuci.
Sa aveti pofta dragii mei!

15 comentarii :

  1. Asa placinta as servi si jumatate dintr-un foc..Super buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate chiar nu ma pot opri nici eu doar la o bucatica, e prea buna :)

      Ștergere
  2. Buna combinatia dintre mar si nunca. Daca mai pui si un sos de vanilie langa placina proaspat scoasa din cuptor...incep si eu sa visez cu ochii deschisi :). Felicitari pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place si sunt sigura ca si cu sos de vanilie e perfect. Multumesc.

      Ștergere
  3. N-am folosit pana acum foile proaspete de la LIDL.. dar acum cu siguranta le voi incerca. Placinta arata minunat!!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt super bune, net superioare celor congelate care se faramiteaza tare gand se decongeleaza. Le recomand . Te pup

      Ștergere
  4. Este reteta mea preferata de placinta cu mere si nuci.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...