Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

vineri, 30 mai 2014

Prajitura deliciu cu nuca si caramel

 Am tot incercat de-a lungul timpului prajituri cu nuca si caramel, mai toate fiind experientele mele de care am fost destul de multumita. Insa pot sa spun cu mana pe inima ca de departe aceasta combinatie pe care am sa o prezint mai jos e cea mai reusita. Motiv pentru care a trebuit sa ii pun numele de deliciu, este prea delicioasa ca sa nu se numeasca asa.  La ora actuala, in topul prajiturilor cu crema, aceasta ocupa locul intai :) . Mi-e si frica sa o fac din nou pentru ca as manca prea mult din ea :)) 
Avem nevoie de:
  • Blat
  • 6 oua
  • 150 gr zahar
  • 4 linguri apa fierbinte 
  • 150 ml ulei
  • 150 gr faina
  • 150 gr nuca
  • 1 plic praf de copt
  • un varf de sare
  • Crema caramel
  • 1 cana zahar (o cana normala de apa)
  • 1 cana apa
  • 3 linguri faina
  • 1 ou + 3 linguri zahar
  • 125 gr unt
  • pt crema: 300 ml frisca lichida indulcita
  • pentru ornat: aprox 150 gr nuca prajita 
Blat: mixam albusurile cu un varf de sare pana devin spuma. Adaugam zaharul treptat, alternand cu apa fierbinte mixand cu mixerul la viteza mare. Adaugam apoi galbenusurile si uleiul mixand in continuare. La final adaugam, amestecand cu o spatula, faina amestecata cu praful de copt si apoi nuca macinata.
Turnam intr-o tava (aprox 25-35 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 175 de grade timp de aprox 30 de minute. Verificam cu o scobitoare daca blatul este copt.
Scoatem din cuptor si lasam la racit.
Blatul se poate face cu o zi inainte pentru ca se taie mult mai usor a doua zi.
Nu este un blat inalt deci nu va speriati. O sa il taiati cu grija in doua sau puteti sa nu il taiati deloc si puneti direct crema peste blat.

Crema: caramelizam zaharul pana devine auriu, avand grija sa nu se arda. Turnam peste zaharul caramelizat apa (atentie!! mare la aburi) si lasam pe foc pana se topeste caramelul apoi luam de pe foc si lasam la racit.
Separat mixam oul cu cele 3 linguri de zahar, adaugam faina si apoi siropul de zahar racit.
Punem pe foc mic si amestecam pana se ingroasa si devine ca o bucinca.
Luam de pe foc si adaugam untul, amestecand pana se topeste. Lasam la racit. Din crema caramel punem deoparte 3 linguri.

Separat intr-un bol mixam frisca lichida pana incepe sa sa intareasca. Adaugam treptat din crema caramel si mixam. Obtinem o crema pufoasa cu gust de caramel.

Intr-o tigaie punem nuca taiata bucatele si o prajim avand grija sa nu se arda. 

Asamblare:
- taiem blatul in doua ( sau il lasam intreg dupa preferintele fiecaruia)
- punem trei sferturi din crema peste prima foaie si nivelam
- aseazam a doua foaie de blat si ungem cu restul de crema
- presaram deasupra nuca prajita (trebuie sa fie rece) 
- peste nuca trasam dungi cu crema caramel pastrata. Punem crema intr-o punguta pe care o gaurim si apoi trasam dungi sau stropim nuca prajita cu crema.
- dam prajitura la rece minim 2 ore inainte de a felia
Prajitura se feliaza cu un cutit cu lama subtire trecut prin apa calda inainte de fiecare taiere.
Si iata cum arata de bine feliile acestea minunate :). Blatul cu nuca, crema pufoasa, nuca prajita de deasupra si caramelul din varf ...toate acestea duc la o prajitura PERFECTA!  
Daca nu ma credeti nu va ramane decat sa incercati si voi reteta. 


20 de comentarii :

  1. Jur ca mi-a sarit in ochi de pe blogroll :)!! Este minunata si o combinatie care noua ne place tare mult!! O voi incerca si eu !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea ma bucur ca iti place. Sa o incerci ca e super buna. Te pup

      Ștergere
  2. arata intr-un mare fel, iar eu sunt fan caramel ! uite ca fac si versuri ! cred ca-i tare gustoasa, o s-o fac si eu , pupici :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela daca iti place nuca si caramelul, garantat o sa iti placa prajitura.

      Ștergere
  3. Am sa o fac pe post de tort , pe 7 iunie am un eveniment in familie, crezi ca merge? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Catrina, merge perfec! Si eu il am in plan pentru un tort in Iunie , tot pt un eveniment in familie. Deci ne vedem cu torturile :))

      Ștergere
  4. Se poate inlocui frisca indulcita cu cea naturala?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur se poate, dar eu nu am incercat deci daca faci sa imi zici cum e :)

      Ștergere
  5. Imi place mult cum arata crema, o fac si eu cat de curand, multam de reteta, e super, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata super,cred ca este si delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Timi, am probat-o, este un ,,deliciu,, :-*

    RăspundețiȘtergere
  8. Pe sambata o incerc si eu.Sunt sigura ca e delicioasa.Nuca si caramel.Yummy

    RăspundețiȘtergere
  9. Prajitura e de-a dreptul delicioasa.Mananci si ai tot manca:)
    Multumim pentru reteta si toate cele bune Timea!

    RăspundețiȘtergere
  10. Timea, m-ai cucerit cu prăjitura asta. Am s-o fac de Crăciun. :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...