Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

marți, 2 aprilie 2013

Tort de Paste


Dr. Oetker organizeaza campanii frumoase in perioada Sarbatorilor si particip cu drag de fiecare data.  Pentru campania de primavara, am ales acest tort tocmai pentru ca eu sarbatorind Pastele mai devreme, am putut sa imi incant familia cu bunatatea aceasta. Va recomand si voua sa incercati retete din retetarul Dr. Oetker. 
Avem nevoie de:
Blat:
1 plic glazura neagra Dr. Oetker
250 gr unt
300 gr faina
2 plicuri praf de copt Dr. Oetker
1 plic cacao Dr. Oetker (50 gr)
250 gr zahar
1 plic zahar vanilat Dr. Oetker
4 oua
125 ml lapte
Crema de ciocolata:
200 gr ciocolata menaj neagra
200 gr fisca lichida 
Crema de lichior de oua:
400 ml frisca lichida
1 plic zahar vanilat Bourbon Dr. Oetker
1 plic gelatina Dr. Oetker
100 ml apa
125 ml lichior de oua
Pentru insiropat: 6 linguri lichior de oua
(nu e necesara insiroparea dar eu am preferat sa ii dau o aroma putin mai puternica de lichior) 
Pentru decorare: 1 lingura rasa zahar pudra 
Crema de ciocolata:
Inainte de toate pregatim crema de ciocolata care trebuie sa stea la rece peste noapte sau minim 3 ore.
Frisca se pune intr-un vas pe foc si se lasa pana devine fierbinte (nu trebuie sa fiarba), se ia de pe foc si se adauga ciocolata facuta cubulete. Amestecam pana se topeste ciocolata apoi dam la frigider pana a doua zi.
Blat:
Putetem pregati si blatul cu o seara inainte de asamblare pentru ca se taie mult mai bine asa.
Topim untul impreuna cu glazura de ciocolata pe baie de aburi. 
Separat intr-un bol amestecam toate ingredientele uscate: faina, zahar, praf de copt, zahar vanilat, cacao. Se adauga ouale si treptat laptele si se mixeaza cu mixerul. La final incorporam untul cu glazura topite. 
Turnam compozitia intr-o forma rotunda (26 cm) tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la foc mic spre mediu timp de 45-50 min (am folosit un cuptor cu gaz de data aceasta si l-am lasat mai putin de 60 min cat scria in reteta pt ca a inceput sa se arda deasupra, dar a fost foarte copt deci a fost ok si partea de deasupra a fost taiata pt a avea o foaie mai dreapta) 
Scoatem blatul din cuptor si il lasam cateva minute in forma sa se raceasca usor, apoi scoatem din forma, indepartam hartia de copt si asezam pe un platou lasand sa se raceasca complet.
Crema de lichior de oua:
Se pune gelatina la inmuiat in 100 ml apa timp de 10 minute. Adaugam apoi lichiorul de oua, amestecam si punem pe baie de aburi sa se topeasca gelatina. Din aceasta compozitie punem deoparte 4-5 linguri.
Frisca o mixam cu mixerul la viteza mica la inceput si apoi cu viteza cea mai mare, pana obtinem consistenta dorita. Adaugam amestecul de gelatina cu lichior si mixam pana se omogenizeaza.
Asamblare:
- taiem tortul in trei (foaia din mijloc o sa fie cea decupata si pusa deasupra)
- asezam foaia de jos pe un platou si o insiropam cu 3 linguri de lichior de oua
- crema de ciocolata o mixam cu mixerul pana devine cremoasa si o intindem peste prima foaie
- asezam peste crema de ciocolata foaia nr 3 (cea de sus) si la fel o insiropam cu putin lichior de oua
- urmeaza crema de frisca cu lichior
- foaia pusa deoparte o decupam cu o forma de iepuras apoi cu grija pune foaia decupata peste crema de lichior
- in golurile din blat turnam amestecul de lichior cu gelatina
- pudram cu zahar pudra
Tortul il dam la frigider pana a doua zi sau minim trei ore inainte de servire.
Un tort minunat atat ca aspect cat si ca gust.
Dr.Oetker aduce bucuria prăjituritului prin lansarea Campaniei de primăvara „Sărbătorile au gustul prăjiturilor de casă”.
Oricare 5 ingrediente pentru prăjituri sau decoruri de la Dr.Oetker îţi aduc şansa de a câştiga marele premiu în valoare de 30.000 lei – înnoirea întregii case. Împărtășește momente dulci cu cei dragi și câștigă premii zilnice, sub formă de vouchere pentru electrocasnice.
Trimite în perioada 1 martie – 15 mai 2013 numărul bonului fiscal, care atestă achiziţia a 5 ingrediente pentru prăjituri sau decoruri de la Dr.Oetker, prin SMS la 1860 sau pe www.oetker.ro şi te poţi număra printre câştigători!
Dr.Oetker îți vine în ajutor și îți oferă noi idei de prăjiturit. Pe site-ul www.oetker.ro, la secțiunea dedicată campaniei, vei găsi un rețetar de primăvară și vei fi provocat la un joc online. Arată-ne aici ce bunătăți dulci știi să faci, folosind ingrediente pentru prăjturi sau decoruri de la Dr.Oetker.
Prăjiturește cu dragoste și dăruire în noul sezon, înnoiește-ți prăjituritul și câștigi cu Dr.Oetker!

26 de comentarii :

  1. Ce ingenios.................ce frumos...........si ce frumoasa prezentare.
    Seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos. Mi-a placut si mie mult cum arata de aceea l-am ales din retetatul Dr. Oetker :)

      Ștergere
  2. Un tort foarte reusit si imi imaginez ca la gust e nemaipomenit.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata, sectiunea e tare ciocoloatoasa!! Pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Exact pe gustul meu!! Arata tare bine!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tortul asta arata incredibil de bine! Imi place mult si ideea si faptul ca ti-a iesit atat de bine :). Astazi este prima data cand intru pe blog-ul tau dar cu siguranta nu ultima, imi place muuuult si numele :D

    Te invit sa arunci o privire in dulapiorul meu: Shop My Closet

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place blogul meu si te astept oricand. Am sa trec si eu in vizita pe la tine. Te pup

      Ștergere
  6. Un tort delicios si frumos!! Cat despre prezentare... nota 20!!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Timea,

    Arata super tortul si cred ca e si delicios.As putea sa inlocuiesc cu altceva acel plic de glazura neagra?Eu locuiesc in Irlanda si nu am vazut asa ceva aici.

    Multumesc,
    Dana Albu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Dana, poti pune ciocolata neagra fara problema. Cred ca glazura era de 200 gr, dar nu mai stiu sigur. O sa ma uit in magazin si o sa scriu aici.

      Ștergere
  8. Minunate poze! Tortul cred ca e o bunatate, vad ca majoritatea fetelor din campanie si l-au ales, inclusiv eu ;-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Liana. Pai cred ca era cel mai potrivit pt Paste si eu l-am facut exact cand am sarbatorit eu Pastele :). E delicios tortul.

      Ștergere
  9. Combinatia dintre cele doua creme: ciocolata si lichior de oua este foarte reusita. Imi place mult si cum l-ai deocrat, felicitari!
    Te pup si ma bucur ca te-am gasit, o sa te urmaresc cu mare placere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place tortul, chiar a fost delicios. Te astept oricand cu drag pe blogul meu. Te pup

      Ștergere
  10. Minunat... felicitari! Eu la vremea aceea cand l-am facut nu am avut forma pentru decupat iepurasi, asa ca a trebuit sa inventez.
    Cu intarziere... Paste fericit! Si noi am sarbatorit Pastele catolic in Ungaria, sotul meu Miki fiind catolic.. Pupicuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte frumos si al tau. Si eu m-am gandit la varianta cu iepurasi de ciocolata, dar intre timp am gasit forma si l-am facut ca cel din poza :). La noi in familie sunt si reformati, evanghelici pe langa catolici deci am sarbatorit cu totii Pastele acum si eu voi sarbatori din nou pt ca sotul meu e ortodox :).

      Ștergere
  11. arata bine si sunt sigura ca este delicios...succes..

    RăspundețiȘtergere
  12. Este foarte frumos tortul.Stiu cat este de bun pentru ca si eu l-am facut in aceasta campanie.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...