Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

luni, 19 ianuarie 2015

Bulete de cartofi

Aceste bulete erau in mintea mea inca din perioada Sarbatorilor de iarna,  insa nu s-au materializat atunci pentru ca am facut o gramada de alte chestii si acestea le-am lasat deoparte. Dar acum le-a venit randul :) 
Se pot servi simple ca aperitive sau langa o mancare cu carne si sos. 
Avem nevoie de:
  • Pentru bulete
  • 5 cartofi mai maricei 
  • 1 lingura unt
  • 2 oua
  • 1/2 lingurita sare
  • un pic de piper
  • 1 lingurita boia de ardei dulce
  • 1/2 lingurita pudra de usturoi 
  • 2 linguri faina
  • 2 linguri pesmet
  • In plus:
  • 2 oua + 2 linguri de lapte
  • faina
  • pesmet in care punem vreo 4 lingurite seminte de susan 
  • ulei pentru prajit 
  • Din cantitatile acestea au iesit 60 de bulete si 4 bastonase ( la final m-am plictisit sa fac bilute si am facut cateva bastonase mai maricele :)) 
  • Cartofii in coaja si spalati bine inainte, ii punem la fiert in apa cu sare.
  • Cand sunt fierti ii scoatem din apa si lasam sa se raceasca atat cat sa putem pune mana pe ei si sa ii curatam de coaja.
  • Cartofii curatati de coaja ii punem intr-un bol si ii zdrobim adaugand o lingura de unt. 
  • Adaugam apoi toate condimentele, ouale si omogenizam.
Pregatim trei farfurii:
1. faina
2. ouale batute cu 2 linguri de lapte
3. pesmet amestecat cu seminte de susan 
  • Punem pe foc o tigaie mai adanca in care am pus ulei cat sa acopere de mai bine de jumatate bilutele. 
  • Cu o lingurita luam din compozitie si punem in faina apoi cu mana formam bilele. Se procedeaza exact ca le chiftelute.
  • Luam cu grija fiecare bila si o punem in compozitia de ou, apoi cu o lingurita scoatem bilele in pesmet. Punem doar cate 2-3 pentru ca altfel se inmoaie. La invartim prin pesmet apoi le punem la prajit in uleiul incins. 
  • In functie de cat va plac de prajite le lasati mai mult sau mai putin. Recunosc ca mie imi plac mai crocante mai ales ca inauntru raman moi.
  • Scoatem buletele pe servetele de hartie pentru a absorbi surplusul de ulei. 
Noi le-am servit cu o mancare de pui in sos de rosii si usturoi dar puteti sa le serviti cu tot felul de mancaruri cu carne, legume, sos etc.

7 comentarii :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...