Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

vineri, 26 octombrie 2012

Saleuri din faina mixta cu chimen si cascaval

Mie imi plac tare mult rontaielile, chiar mai mult decat prajiturile :). Dar fac mai rar altfel mananc prea mult.  Deci atentie! Creaza dependenta :) 

Avem nevoie de: 
300 gr faina neagra
-  200 gr faina alba
1 ou
100 gr untura
140 gr margarina
100 ml lapte
1 lingurita drojdie
1 lingurita cu varf sare de mare
Pentru uns:
un galbenus de ou cu 3 lingurite de lapte si un pic de sare
seminte de chimen
cascaval ras
Intr-un bol amestecam bine cu  o lingura de lemn untura cu margarina si sarea. Adaugam oul, apoi treptat faina amestecata cu drojdia alternand cu laptele. Cand nu mai putem amesteca cu lingura de lemn, turnam compozitia pe masa de lucru tapetata cu faina si framantam cu mana pana obtinem un aluat care nu se mai lipeste de degete. 
Lasam la dospit aprox 20 de minute.
Intindem apoi foi cat mai patrate, pe care le taiem pe lungime apoi pe latime pt a obtine saleurile. (vezi in poze)
Le ungem cu galbenusul de ou si presaram deasupra seminte de chimen sau cascaval ras, dupa preferinte.
Asezam in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit timp de aprox 10 min (depinde de cuptor), pana se rumenesc usor deasupra.
 Servim cu ceai cald! 
 

9 comentarii :

  1. Eu vreau toata farfuria.
    Hmmm, ce pofta mi-ai facut, faceam cind eram la mama fata, pentru sarbatorile de craciun... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am venit imediat ce am auzit despre ce este vorba!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Daniela - poti sa iei toata farfuria cu saleuri cu tot :). si eu faceam cu mama mea.

    Diamar - ca de obicei ma bucur de vizita ta. te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos arata, s ai pus si faina neagra!!Eu inca n-am incercat varianta asta. Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. De kívánatosak a rudacskáid! Én is szívesebben rágcsálok valami sósat, persze az édeset sem vetem meg:-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Paula - da, am combinat cu faina neagra si data viitoare o sa incerc si cu faina integrala. Pup

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...