Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Biscuiti cu afine si lamaie

Sper sa va placa biscuitii mei facuti cu faina neagra, afine si lamaie. Sunt foarte buni dimineata langa cafea sau dupa-amiaza langa un ceai cald. Si daca si postiti sunt perfecti, pentru ca desi nu i-am facut cu acest scop ei nu contin nici un produs animal.
  Anul trecut de Craciun am primit si acest cadou cumparat de la Tchibo, ma refer la literele pe care le asamblez si formez stampile. Am vrut sa fac o proba pentru sarbatori cand am sa fac din nou biscuiti cu numele celor dragi.
 Si pentru ca am primit o invitatie draguta de a participa la un proiect vechi si frumos, cu drag particip si eu la provocarea "Dulce Românie" gazduita luna aceasta de blogul Transylvanian Kitchen 
Avem nevoie de:
250 gr margarina Rama
2 linguri zahar brun
coaja de la o lamaie
zeama de la o lamaie 
4 linguri afine 
1 lingurita bicarbonat de sodiu 
200 gr faina alba
200 gr faina neagra 
Intr-un bol amestecam margarina cu zaharul adaugand apoi coaja rasa de la lamaie si bicarbonatul stins cu zeama de lamaie. Incorporam afinele (eu le-am pus congelate) apoi treptat adaugam faina alternand faina alba cu neagra (sau le puteti amesteca inainte). Dupa ce incorporam cam trei sferuri din faina, asezam compozitia pe masa tapetata cu faina si incorporam si restul de faina.
Coca obtinuta o punem in folie alimentara si o dam la frigider timp de o ora.
Scoatem din frigider si impartim aluatul in 2-3.
Tapetam masa cu faina si intindem aluatul cu un sucitor. Punem si deasupra faina pentru a nu se lipi. Nu va speriati daca se mai zdrobesc afinele :).
Decupam aluatul cu o forma apoi asezam formele decupate intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
Dam la cuptorul preincalzit la 170 de grade timp de 12-15 minute pana se rumenesc putin deasupra.
Scoatem din cuptor si lasam sa se raceasca inainte de a servi.
Pastram biscuitii in cutie metalica inchisa.

8 comentarii :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...