Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

vineri, 2 mai 2014

Amandine - 2014

Am deja reteta aceasta postata pe blog insa nu eram deloc multumita de cum erau pozele si m-am gandit sa revin cu varianta revizuita atat la reteta cat si la poze. 
Eu nu sunt fan deloc al acestor prajituri, nici macar nu le-am gustat daca va vine sa credeti, insa musafirii si sotul meu au fost super incantati de ele. Deci pentru iubitorii de Amandine o reteta nu foarte greu de facut dar care necesita timp, cu arome de cappuccino, crema de unt si glazura de ciocolata. Am preferat glazura de ciocolata in aceasta varianta in locul fondantului cu mult prea mult zahar dupa parerea mea.

Avem nevoie de
Blat:
6 oua

170 gr zahar
3 linguri apa 
3 linguri  ulei
3 linguri cacao
8 linguri faina
1 lingurita praf de copt 
un varf de sare
Sirop:
 250-300 ml. apa
6 linguri zahar
 4 linguri cappuccino clasic
1 sticluta esenta de rom
Crema:
250 gr unt 82% grasime (unt nesarat)
 170 gr zahar pudra
2 galbenusuri
3 linguri cacao
1 sticluta esenta de rom
Glazura
100 ml apa
100 gr zahar
200 gr ciocolata neagra 
Pt ornat: 3 linguri din crema cu 70-100 ml frisca lichida indulcita 
Blat:
Mixam albusurile spuma cu un varf de sare apoi adaugam zaharul si mixam pana se topeste zaharul adaugand, in timp ce mixam, apa. Urmeaza apoi galbenusurile si uleiul si mixam din nou. La final incorporam, folosind o spatula, faina amestecata cu cacaua si praful de copt. Incorporam cu grija si miscari usoara ca sa nu se lase spuma.
Turnam compozitia  intr-o tava tapetata cu hartie de copt (aprox 24/30 cm) si dam la cuptorul preincalzit la 175 de grade timp de 30 de minute.
Scoatem blatul din cuptor si dupa ce s-a racit il taiem in doua.

Cat timp se coace blatul putem pregati siropul. Intr-o craticioara punem la fiert: apa, zaharul si cappuccino aprox 5 min, iar la final se adauga esenta de rom. Lasam la racit. 

Crema: 
Untul (la temperatura camerei) se amesteca cu zaharul pudra. Se mixeaza pana se dizolva zaharul, dupa care se adauga galbenusurile pe rand si cacaua apoi continuam sa mixam pana obtinem o crema fina si spumoasa.

Asezam pe un platou prima jumatate de blat o insiropam cu jumatate din sirop. Ungem blatul cu crema (punand deoparte trei linguri), nivelam cu un cutit apoi asezam cealalta jumatate de blat deasupra pe care la fel o insiropam cu cantitatea de sirop ramasa.

Punem prajitura la rece timp de 2-3 ore.
Scoatem din frigider si portionam in 24 de bucati si le asezam in doua tavite.

Pregatim glazura in felul urmator: punem apa cu zaharul la fiert timp de aprox 5 minute. Luam de pe foc si adugam ciocolata facuta bucatele.
Cu o lingura luam din glazura si punem peste fiecare patrat de prajitura. Daca se intareste in timp ce ornam mai punem putin vasul deasupra focului insa nu direct pe foc ( sau pe baie de aburi)
Dam din nou prajitura la frigider pana se intareste glazura.

Pentru ornat: mixam frisca adaugand in ea crema pusa deoparte.
Cu un pos facem cate un mot deasupra fiecarei prajituri.
Ramane putina glazura pe care o punem intr-o punguta si trasam dungi subtiri peste motz si peste glazura deja intarita.

Dam din nou prajitura la rece pana o servim.
Daca va incumetati sa le faceti si voi si mai ales daca aveti musafiri, sigur o sa fie incantati.
Eu le-am pus si in hartiute ca sa arate ca cele de la cofetarie :) 

14 comentarii :

  1. Una din prajiturile mele preferate!! Foarte frumos au iesit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie tare mult imi plac,dar nu cu crema de unt.Le fac alta crema!Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu alta crema imi plac si mie ( nu imi place crema clasica de unt ca aceasta) dar atunci nu mai sunt Amandine, iar sotul meu si iubitorii de Amandine tocmai crema asta o adora :))

      Ștergere
  3. Cat de frumoase sunt amandinele tale! Acum imi beau cafeaua si salivez la ele >:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare buna si aspectuoasa este prajitura asta! Eu nu am indraznit sa o fac pana acum, dar trebuie sa-i vina randul!

    RăspundețiȘtergere
  5. Voi face si eu in week-end... tin mortis sa-mi iasa glazura zaharoasa si cronata.

    Toate cele bune,
    Zoia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zoia sper ca intre timp ai facut prajitura si ti-a placut :) Te pup

      Ștergere
  6. De unde pot achizitiona hartiutele ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt hartiute folosite la briose/muffins , deci se gasesc in orice hypermarket

      Ștergere
    2. Multumesc mult! :-*

      Ștergere
  7. Multumesc de reteta Timea !...mi-au iesit grozave, iar glazura e super !!...am incercat multe glazuri dar am sa ma opresc la asta e grozava !!! Camy

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...