Bun venit pe blogul meu! Mancaruri simple si usoare pe gustul tuturor...
Nu detin multe secrete ale bucatariei, insa imi place sa gatesc si fac totul cu pasiune. De altfel singurul meu secret cand gatesc este pasiunea cu care fac si cea mai simpla mancare.
Pofta buna orice alegeti sa gatiti din cele prezentate de mine mai jos!

joi, 10 iulie 2014

Dulceata de visine

Probabil ca multa lume o sa imi sara acu repede in cap, vorba aia, ca am pus titlul acesta desi nu am pus cantitatea de zahar ceruta. Insa mie cantitatea aia de zahar, adica 1 kg de zahar la 1 kg de fruct mi se pare exagerat de multa. Nu sunt obisnuita sa mananc nimic foarte dulce si in plus au deja si fructele continut de zahar suficient incat sa nu ma intoxic cu atat de mult zahar. 
Mama mea care face cele mai bune dulceturi :), mereu punea cam 400 gr de zahar la 1 kg de fructe. Varia cantitatea in plus sau un minus cu putin in functie de dulceata fructelor. 
Eu am avut noroc anul acesta de niste visine chiar foarte dulci asa ca am redus cantitatea standard de zahar (400 gr) si mai mult. Si culmea, am o dulceata super dulce si super gustoasa, inclusiv sotului ii place mult si el e iubitor de dulce.  
Va zic ce am folosit eu, voi faceti dupa preferintele voastre.
  • 2 kg de visine (cantarite dupa ce am scos samburii)
  • 600 gr zahar
  • zeama de la o jumatate de lamaie
Spalam bine fructele si le scoatem samburii.
Punem fructele intr-un vas, turnam zaharul peste ele, amestecam  si dam la frigider cateva ore sau pana a doua zi. Mai amestecam de doua trei ori sa se topeasca mai bine zaharul.
A doua zi punem zeama de lamaie peste fructe si punem vasul pe foc.  Eu nu pun niciodata direct pe flacara ci pe o plita de fonta. E drept ca dureaza mai mult si las la foc mic dar asa fac eu si nu ma grabesc nicaieri cand fac asa ceva :).
Am fiert cam o ora si 45 de minute, amestecand din cand in cand.
Turnam dulceata in borcane curate si sterilizate si insurubam capacul ( eu le spal le pun intr-o tava si le dau la cuptorul care a fost incalzit inainte si oprit apoi sau lasat pe minim, pana se usuca bine borcanele si capacele) .
Punem borcanele intr-o patura pana a doua zi pentru a se raci treptat.
Am facut o portie mica si la Multicooker si a fost foarte buna si varianta aceea doar ca atrebuit sa fac cu capacul deschis pentru ca spuma foarte mult:

4 comentarii :

  1. Arata foarte frumos si apetisant :) Iubesc dulceata de visine, la altele nu am probleme daca mi se termina din camara, dar cea de visine nu trebuie sa-mi lipseasca niciodata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu deja am mancat o borcan :))) Si mie imi place tare mult, dar am facut destul de putin :)

      Ștergere
  2. Am facut si eu din 7 kg de visine. Am pus 3,5 kg zahar si zeama de la 2 lamai. Nici eu nu-s adepta raportului 1 kg fructe/1 kg zahar. Te pup! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu mai fac o portie mica zilele astea :). Si la zahar eu reduc cat pot de mult si nu am treaba, se tine foarte bine si e dulce exact cat trebuie. Te pup

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...